Vandaag is er een groot privacylek ontstaan bij Eufy (onderdeel van Anker). Eufy is bekend om de slimme beveiligingscamera's, videodeurbellen en alarmsystemen. Gebruiker MeChum87 op Reddit plaatste als eerste een bericht vanmorgen dat er video's in de Eufy Security-app staan die niet van zijn eigen camera's komen. Opende deze persoon de app, dan stonden daar niet zijn eigen camera's, maar camera's van andere gebruikers. Zo had deze gebruiker toegang tot andere camera's middels een liveview en waren opgenomen video's terug te kijken van mensen die in andere landen wonen. Ook was er toegang tot contactgegevens van andere gebruikers. En deze gebruiker bleek niet de enige met dit probleem. In eerste instantie waren het met name gebruikers uit Australië en Nieuw-Zeeland met deze problemen. Later bleken ook mensen uit de Verenigde Staten slachtoffer te worden van dit privacylek.

Privacylek Eufy ook in Europa?

In Europa zijn er op dit moment nog geen problemen bekend. Zelf heb ik ook meerdere camera's van Eufy hangen en hier werkt alles nog correct. Wees echter voorzichtig en vertrouw je het niet? Zet de HomeBase uit en wacht op een officiële update vanuit Eufy. Gebruik je de camera's via HomeKit Secure Video, dan lijkt alles goed te zijn. Hier zijn nog geen problemen bekend.

Zodra er verdere updates bekend zijn zal dit artikel worden bijgewerkt.

Klik voor bron | Smarthomemagazine.nl

Over de auteur

Ad Min

admin

Leave a Comment